Home
O sprzedaży i PTE w Orange Polska
Po raz kolejny OMPT NSZZ „Solidarność” wystąpiła do pracodawcy o wprowadzenie rozwiązań, w wyniku których na przestrzeni okresu dłuższego niż 1 miesiąc, zostaną zweryfikowane cele sprzedażowe umożliwiające pracownikom ich wykonanie.
Wniosek został skierowany na prośbę pracowników sprzedaży, którzy nie mogą zrozumieć dlaczego pracodawca podejmuje tylko działania doraźne w przypadku niewykonania celów sprzedażowych, korygując minimalny poziom umożliwiający uzyskanie premii przez część zatrudnionych pracowników (nie dotyczy jednak to kierowników). Powtarzająca się co miesiąc sytuacja z ręcznym korygowaniem celów (chociaż oczekiwana przez pracowników) już po okresie premiowym, nie jest dobrą praktyką mobilizowania do osiągnięcia wymaganych wskaźników sprzedaży i działa wręcz demotywująco. Zadania premiowe powinny być realne i dostosowane do zapewnionych >>>
Podwyżki wynagrodzeń dla co najmniej 50% pracowników Orange Polska
W dniu 5 lutego bm. zakończyły się rozmowy płacowe na temat wzrostu wynagrodzeń zasadniczych pracowników Orange Polska S.A. w roku 2021. Rozmowy podjęto z inicjatywy OMPT NSZZ „Solidarność”.
Zgodnie z Umową Społeczną wysokość środków finansowych przeznaczonych na podwyżki miała wynieść nie mniej niż 3,5% środków przeznaczonych na wynagrodzenia z umów o pracę pracowników na dzień 31 stycznia w roku, w którym dokonywana jest podwyżka. Podwyżki będą miały charakter indywidualny i będą realizowane w oparciu o zasady ustalone w polityce wynagradzania pracowników Orange Polska S.A. Początkowo podwyżki miały obejmować nie mniej niż 40% pracowników, a minimalna jej wysokość wynosić 150 zł.
W wyniku negocjacji uzgodniono >>>
Informacja z Komisji Międzyzakładowej
W dniu 2 lutego br. odbyło się w trybie telekonferencyjnym spotkanie Komisji Międzyzakładowej OMPT NSZZ "Solidarność".
Komisja Międzyzakładowa OMPT NSZZ "Solidarność" upoważniła zespół negocjacyjny OMPT do podpisania uzgodnienia ws. wzrostu wynagrodzeń w OPL, na warunkach nie gorszych niż w Umowie Społecznej, z uwzględnieniem dotychczasowych efektów rozmów w tej sprawie, tj. zwiększenie środków na wzrost wynagrodzeń, minimalnej podwyżki i objęcia podwyżkami większej liczby zatrudnionych . Negocjacje zostaną zakończone 5 lutego br. >>>
Trwają negocjacje wynagrodzeń pracowników Orange
W dniu 27 stycznia 2021 roku odbyło się kolejne spotkanie organizacji związkowych z pracodawcą Orange Polska S.A. ws. wzrostu wynagrodzeń pracowników Orange Polska w roku 2021.
Pracodawca przedstawił nowe propozycje, które idą w "dobrą" stronę i są bardziej korzystne dla pracowników od pierwotnych. Strona OMPT NSZZ „Solidarność” przedstawiła również nowe propozycje. Ustalono, że negocjacje będą kontynuowane na kolejnym spotkaniu.
Z powodu przedłużających się rozmów nie omawiano propozycji zmian ws. ryczałtów za usuwanie awarii i wzrostu dodatku za dyżury domowe.
Negocjujemy podwyżki dla pracowników Orange
Trwają negocjacje płacowe organizacji związkowych z pracodawcą ws. wzrostu wynagrodzeń pracowników Orange Polska w roku 2021.
Dotychczas odbyły się dwa spotkania online - ostatnie w dniu 14 stycznia. Pracodawca zaproponował utrzymanie zapisów z Umowy Społecznej na lata 2020-2021, tj. wzrost środków na wynagrodzeń zasadniczych o 3,5% dla nie mniej niż 40% pracowników. Przedstawiciele OMPT NSZZ „Solidarność” przedstawili propozycje dalej idące, które będą przedmiotem dalszych negocjacji. Poza OMPT swoje propozycje zgłosił ZZiT.
Negocjowany jest również główny termin uruchomienia podwyżki. Na kolejnym spotkaniu oczekujemy wznowienia rozmów ws. ryczałtów za usuwanie awarii i wzrostu dodatku za dyżury domowe.
Salony sprzedaży - nowy rok stare problemy
Pracownicy Orange Polska zgłaszają problemy z realizacją planów sprzedażowych. Sytuacja jest szczególnie trudna w okresie trwającej pandemii i przy zamkniętych galeriach handlowych.
To niezwykle ważna sprawa, ponieważ wyniki sprzedaży mają istotny wpływ na wynagrodzenia pracowników. Przedstawiciele NSZZ „Solidarność” zgłaszali pracodawcy problemy w roku ubiegłym, dzięki czemu wprowadzone zmiany umożliwiły wypłatę premii. Jednak w dalszym ciągu oczekujemy systemowych rozwiązań w sprzedaży. Aktualnie oczekiwane jest spotkanie z osobami odpowiedzialnymi za cele sprzedaży, co zaproponowaliśmy w bm.
Jesteśmy przekonani, że pracodawca wsłucha się w zgłaszane problemy i uda się wypracować jak najlepsze rozwiązania.
Strona 17 z 48
Odwiedza nas 173 gości oraz 0 użytkowników.